lördag, maj 05, 2007

Hunddagis

Dagarna tickar på mot flytten och det känns bra! Jag lusläser inredningstidningar och surfar runt på trädgårdsforum (är grymt sugen på balkongodling!) M har börjat jobba och verkar trivas bra med det. I alla fall så här efter tre dagar. I onsdags var Aron och jag och hälsade på hans blivande hunddagis. Det var verkligen över förväntan. Personalen var jättetrevlig och lokalerna fräscha. Dessutom sitter alla hundar i egna, rejält tilltagna boxar och de får gå ut tre gångar om dagen, varav en är i rastgård tillsammans med någon annan hund. Tror att det kommer att passa Aron bättre än de dagis där flera hundar är lösa i samma rum. Han är ju så otroligt glad i andra hundar att jag tror att han skulle få svårt att slappna av. Det känns väldigt skönt att han har fått en plats till i sommar. Sedan hoppas jag att någon säger upp sig i slutet av året så att han kan få en fast plats i början av nästa år.

Slutet av veckan har inte varit i rolig för Aron. Husse har varit på jobbet hela dagarna och jag har varit förkyld och samtidigt haft hemtenta. Kändes riktigt tungt, speciellt i torsdags när jag snöt mig uppemot 100 gånger skulle jag tro, suck. Aron fick inte sin vanliga långpromenad utan en lite kortare och i lugnare takt. Jag orkade helt enkelt inte motionsgå. Sedan försökte jag aktivera honom inomhus genom att gömma toarullar med smörgås i men det märktes att han inte var riktigt nöjd. Igår kände jag mig bättre och vi gick den vanliga sträckan, om än i lite lugnare tempo. Idag har vi gått bort till rastgården i Lill-jansskogen och tillbaka. Aron fick vara i rastgården ganska länge, medan vi fikade och läste lite. Sedan tränade jag lite fotgående och annat smått och det gick bra. Även en del balansövningar blev det. Det gick faktiskt väldigt bra!